Nòvas ← d’Autras notícias

Visita guiada a l’exposició “Els primers trets de Francesc Boix”

Dijous passat, 24 de maig, membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua, van fer una visita guiada a l'Exposició "Els primers trets de Francesc Boix" al Centre Cívic Cotxeres de Sants de Barcelona

La visita guiada va anar a càrrec de Ricard Marco, comissari de l'exposició i membre de Fotoconnexió. Es tracta d'una selecció de les primeres fotografies fetes per Francesc Boix, l'anomenat fotògraf de Mauthausen, quan el 1938, durant la Guerra Civil espanyola, es va incorporar voluntàriament amb 17 anys a la 30a Divisió de l'Exèrcit Popular de la República. Els negatius van ser recuperats per la Comissió de la Dignitat i Fotoconnexió l'any 2013, i són un testimoni fotogràfic de la vida diària dels soldats a la rereguarda als fronts d'Aragó o del Segre.

Aquesta visita és una de les diverses activitats programades pels voluntaris lingüístics i persones de les entitats de nouvinguts gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres:

Vxl@plataforma-llengua.cat

Telèfon: 933211803