Nòvas ← d’Autras notícias

Actuació dels alumnes del taller de glosa a l’escola Salle Comtal

El passat dilluns 23 d'abril, per la diada de Sant Jordi, els alumnes de La Salle Comtal de Barcelona del taller de glosa, proposat per la Plataforma per la Llengua i dinamitzat per l'entitat Cor de Carxofa, van fer una mostra pública en els Jocs Florals de l'escola.

Sis joves de 4t d'ESO del centre d'ensenyament La Salle Comtal estan portant a terme un taller específic de cant improvisat amb l'objectiu d'adquirir noves eines en l'aprenentatge i ús de la llengua catalana. Van començar al març i s'allargarà fins a final de maig, i forma part d'una assignatura optativa que ofereix el centre. La imparteixen dos professionals del món de la glosa de l'entitat Cor de Carxofa, que té l'objectiu de difondre aquesta expressió artística per les terres catalanes.

A través de les rimes, la ironia i les melodies tradicionals de la glosa del nostre país, aquest grup de joves ha adquirit amb força una nova eina per a desenvolupar-se en català en marcs socials ben diferents dels habituals.

A l'àmbit d'educació i universitats de la Plataforma per la Llengua treballem per a potenciar eines que facilitin l'ús social del català als cursos de primària i secundària, proposant projectes com els tallers de glosa a diferents centres educatius.

Parteja