Nòvas ← d’Autras notícias

L'exposició “Obre’t en català” arriba Solsona

Des d'aquest dilluns i fins a mitjan maig, tothom que ho vulgui podrà visitar l'exposició "Obre't en català". Instal·lada a l'entrada de la biblioteca Carles Morató, és una exposició itinerant sobre la necessitat de parlar en català a les persones nouvingudes organitzada per Plataforma per la Llengua i dirigida especialment als catalanoparlants.

Aquesta no és l'única activitat relacionada amb la llengua que es durà a terme a Solsona durant l'abril i el maig, ja que també es realitzarà un Taller de sensibilització i gestió lingüística adreçat als treballadors de l'Ajuntament i del Consell Comarcal. Aquest Taller, de quatre hores de durada, s'ha pensat per a les administracions públiques que volen formar els seus treballadors en la gestió lingüística en un entorn multilingüe per poder millora l'atenció als ciutadans.

Pel que fa a l'exposició, consta d'una sèrie de plafons informatius dividits en diferents parts: en la primera, s'explica que la societat catalanoparlant sempre ha estat oberta als corrents migratoris, que l'han enriquit en molts aspectes. En la segona part de la mostra es reflexiona sobre l'augment del multilingüisme i la necessitat que la societat d'acollida sigui oberta i inclusiva; també es reflexiona de manera còmica sobre alguns aspectes negatius de determinades actituds dels catalanoparlants davant de les persones immigrades, com ara l'hàbit de canviar de llengua amb les persones nouvingudes. Finalment, en la darrera part de l'exposició es plantegen diferents situacions i es fan suggeriments per millorar la comunicació lingüística entre els catalanoparlants i els nouvinguts per tal d'afavorir la inclusió social.

Parteja