Nòvas ← d’Autras notícias

"Mans manetes" fa ballar el Barnasants i demana la llibertat dels presos polítics

Arribats directament de l'Alguer, els nens i nenes que formen part del projecte "Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons" van pujar divendres damunt l'escenari del Teatre Joventut de l'Hospitalet per cantar les cançons que inclou el llibre-disc.

Si vos agrada el peix, Sant Antoni balla balla, Son son, el Tripijoc o Anem, anem anant, amb les veus dels minyons, van fer ballar el públic que va presenciar l'espectacle al Teatre Joventut. El concert, dirigit per Marc Serrats i Claudio Gabriel Sanna, també va comptar amb la participació d'Àngel Maresca -Lo Barber de l'Alguer- i dels artistes Pau Alabajos, Meritxell Gené, Guillem Roma i Carles Belda, entre d'altres.

Abans del concert, el president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, va denunciar la persecució política de l'Estat espanyol per l'empresonament de consellers, de diputats, de presidents d'entitats i de l'expresidenta del Parlament i fundadora de la Plataforma per la Llengua, Carme Forcadell. Escuder, a més, va llegir la carta rebuda de Jordi Cuixart en què expressava que "les nostres cançons de pau m'acompanyen a cada volta de pati". El públic va fer una forta ovació a aquest text i va cridar per la llibertat dels presos polítics.

"Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons" és un projecte de la Plataforma per la Llengua, amb la col·laboració del Festival Barnasants i el patrocini del Municipi de l'Alguer i de la Fundació Meta, que té per objectiu promocionar la llengua catalana entre els nens de la ciutat de l'Alguer. El mes de novembre passat, l'ONG del català va posar en marxa una campanya de micromecenatge per a ajudar-nos a finançar aquesta iniciativa que té per objectiu oferir a les noves generacions d'algueresos -que no gaudeixen de cap tipus d'ensenyament institucional en llengua catalana a l'escola- un producte cultural d'homenatge a la cultura algueresa.

Parteja