Nòvas ← d’Autras notícias

‘Mons paral·lels’ guanya el premi al millor curtmetratge en català de la Plataforma per la Llengua

La Plataforma per la Llengua va patrocinar, un any més, el Premi al Millor Curtmetratge en Català del concurs Lendemà, en una gala que es va celebrar dimarts 27 de febrer al vespre a l'espai Jove la Fontana. El premi va ser per a 'Mons paral·lels' i va ser dotat amb una quantitat de 200 €.

Lendemà és un concurs exprés de curtmetratges, obert a tot el públic, on els participants han de produir una peça audiovisual acomplint dues premisses en un termini màxim de 72 hores. El concurs, organitzat per estudiants de l'escola d'audiovisuals EMAV, pretén difondre la producció audiovisual i incentivar la creativitat artística i tècnica de totes les persones interessades en la creació cinematogràfica.

El nombre de participants que presentaven curtmetratges en català en aquesta 14ª edició va ser d'un 44%  (d'un total de 18 curtmetratges, 8 d'ells eren en català). Dels 6 finalistes que va escollir el jurat de Lendemà, 3 curtmetratges van ser rodats en llengua catalana: 'Mons paral·lels', '365 dies i '', 'Ànima morta'. Aquesta és la cinquena edició en què la Plataforma per la Llengua ha col·laborat patrocinant el premi al millor rodatge fet en català.

Parteja