Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua, a la comissió d’Educació del Parlament Basc

El dilluns, 26 de febrer, Eulàlia Buch, cap de l'Àrea Social de la Plataforma per la Llengua, va participar en la comissió d'Educació del Parlament Basc per parlar sobre les llengües en el sistema educatiu no universitari a petició d'EH Bildu.

Eulàlia Buch va fer la ponència davant dels diputats de tots els grups que formen part de la comissió d'educació del Parlament. Va exposar que el català és una llengua minoritzada a causa de la discriminació lingüística estructural que pateix per part de l'estat espanyol, i els èxits que representa la immersió lingüística a l'escola. Buch va aportar exemples de com, des de la Plataforma per la Llengua, es treballa amb les escoles i amb tot l'entorn lingüístic de manera transversal. Es van detallar les accions que es porten a terme en el desenvolupament dels Plans d'actuació lingüística de Ciutat Meridiana i del districte 6è de Sabadell.

A la tarda, a Bilbao, la Plataforma per la Llengua va participar també en un col·loqui organitzat per l'associació Sortzen per a parlar de la immersió lingüística a Catalunya. Eulàlia Buch va parlar de la immersió com un sistema que garanteix que l'alumnat catalanoparlant d'origen sigui bilingüe en acabar els ensenyaments obligatoris, atès que l'entorn social a Catalunya és molt favorable al castellà, i que la immersió lingüística possibilita que les persones que no tenen el català com a primera llengua l'aprenguin amb el mateix nivell de domini i perfecció que els que l'hi tenen. En el col·loqui també va participar Oriol Amorós, secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania, per a exposar la trajectòria de la Llei d'acollida i l'experiència de les aules d'acollida en un entorn escolar plurilingüe.

El viatge al País Basc va servir també per a mantenir reunions amb diferents entitats que treballen pel foment de l'eusquera amb l'objectiu d'establir complicitats per a treballar conjuntament.

La Plataforma per la Llengua va lliurar l'estudi La immersió lingüística a Catalunya i diversos documents explicatius sobre la situació del català a l'escola.

Parteja