Nòvas ← d’Autras notícias

Visita guiada al Museu Frederic Marès de Barcelona

Dimarts passat, 20 de febrer, membres de les entitats de nouvinguts que formen part de la xarxa d'entitats que dinamitza la Plataforma per la Llengua, parelles lingüístiques i participants a les tertúlies lingüístiques del programa del Voluntariat per la Llengua, van visitar el Museu d'escultura Frederic Marès de Barcelona

En Joan, el guia del museu, ens va explicar que l'escultor Frederic Marès una vegada va dir que ell "feia escultura per poder comprar escultura". La seva col·lecció la va regalar a l'Ajuntament de Barcelona el 1946. Dos anys més tard es va inaugurar el museu d'escultura, que porta el seu nom, i que enguany celebra el 70è aniversari. La col·lecció d'escultura que s'hi exposa és bàsicament hispànica, de temàtica religiosa, i que va des de l'època antiga fins al segle XIX.

El nostre guia va fer bona tria de les peces més significatives i els voluntaris van seguir amb molt interès les seves explicacions per la gran quantitat i qualitat de les peces exposades de la col·lecció, des del romànic fins al modernisme. Crida l'atenció un sarcòfag del segle III aC de temàtica bíblica, una de les peces més antigues, que va influir posteriorment en els artesans i artistes del romànic, com ara el Mestre de Cabestany del segle XII.

Els voluntaris es van fixar en les figures del Sant Crist  i en van veure l'evolució des del romànic fins al gòtic. A més a més, van veure  peces molt destacades d'artistes com ara Jaume Huguet, Miquel Mai, Damià Forment, Barruguet, Pedro de Mena, Antoni Solà, i Damià Campeny, etc.

Aquesta visita és una de les diverses activitats programades pels voluntaris lingüístics i persones de les entitats de nouvinguts gràcies al suport de la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament de Barcelona.

Si vols participar en el programa del voluntariat lingüístic, ja sigui d'aprenent o d'ensenyant, no dubtis a contactar amb nosaltres:

Vxl@plataforma-llengua.cat

Telèfon: 933211803