Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua homenatjarà Ferrer Pastor amb una auca en el centenari del seu naixement

L'obra, que compta amb la col·laboració de la Fundació Ferrer Pastor i de l'Editorial Denes, l'elaboraran el dibuixant Joan Montañés (Xipell) i el poeta Vicent Jaume Almela. L'entitat repartirà exemplars de l'auca a les escoles per a promoure el llegat del conegut lexicògraf valencià.

La Plataforma per la Llengua retrà homenatge al lexicògraf valencià Francesc Ferrer Pastor en el centenari del seu naixement. Una auca, elaborada per l'artista gràfic Joan Montañés (Xipell) i el poeta Vicent Jaume Almela, recorrerà les notes biogràfiques de l'autor del Diccionari Valencià Escolar, un clàssic de l'ensenyament en la nostra llengua. L'obra compta amb la col·laboració de la Fundació Ferrer Pastor i de l'Editorial Denes, segell fundat l'any 1987 de la mà del lexicògraf. L'entitat repartirà exemplars a les escoles valencianes amb l'objectiu promoure el llegat de l'escriptor, fonamental per a reviscolar l'ús del valencià en l'àmbit educatiu.

Francesc Ferrer Pastor (La Font d'en Carròs, 1918 - València, 2000) va ser un important estudiós del valencià que va dedicar la seua vida a l'elaboració de diccionaris i vocabularis en la nostra llengua. Amb la publicació del Diccionari Valencià Escolar va contribuir enormement a la consolidació del sistema educatiu valencià, amb un total de vint-i-sis edicions publicades. Comptat i debatut, el conjunt de l'obra de Ferrer Pastor constitueix una contribució impagable a la nostra llengua, tant en els moments anteriors a l'aprovació de l'Estatut d'autonomia com després, perquè ha servit de suport a la tasca didàctica de milers de docents de valencià.

Amb aquesta auca la Plataforma per la Llengua vol donar a conéixer el llegat del lexicògraf a les escoles valencianes. El dibuix de l'obra anirà a càrrec de Joan Montanés 'Xipell', autor de les auques de l'escriptor Enric Valor, del republicà Gaetà Huguet i de les Normes del 32, entre d'altres projectes. Pel que fa als textos, seran obra del poeta Vicent Jaume Almela; el seu últim poemari és Mirall d'atzurs (2017), guanyador del 23é Premi Miquel Peris i Segarra de Castelló de la Plana.

Parteja