Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua és l’entitat que més parelles lingüístiques ha dinamitzat a Barcelona el 2017

La Plataforma per la Llengua ha desenvolupat un any més el programa de parelles lingüístiques amb molta participació i uns excel·lents resultats. Segons dades del Consorci per a la Normalització Lingüística durant aquest 2017 s'han format 2.100 parelles lingüístiques a la ciutat de Barcelona, i 10.000 a tot Catalunya.

A Barcelona, de les entitats que fan parelles lingüístiques, la Plataforma per la Llengua és l'entitat que durant l'any 2017 n'ha format més: 88 parelles lingüístiques, 66 de les quals provenen de les tertúlies lingüístiques que hem dinamitzat durant tot l'any. El perfil del voluntariat és molt heterogeni: són persones d'entre divuit i setanta anys, amb predomini de dones. Pel que fa als orígens dels aprenents, la major part és de l'Amèrica Llatina, però també n'hi ha de l'Àfrica, d'Àsia, de la resta d'Espanya i també d'Europa.

Cal destacar que aquest 2017 hem creat 22 tertúlies lingüístiques en català amb persones de diferent orígens destacant el predomini de dones aprenents, especialment de mares joves nouvingudes i també de castellanoparlants majors de 60 anys.

El Voluntariat lingüístic consisteix a posar en contacte una persona que està aprenent català amb una persona catalanoparlant per tal de practicar el català en un ambient distès: passejant, en un bar, en un centre cívic, a la biblioteca, assistint a un espectacle, fent una excursió...

Els aprenents i ensenyants han donat suport a activitats que la Plataforma per la Llengua dinamitza com ara la festa del joc i la joguina, la Diada de Sant Jordi, etc. Però també han participat en sortides culturals a la ciutat de Barcelona, com ara la visita guiada al Museu Egipci de Barcelona, a l'exposició Poesia Brossa, al teatre Poliorama, etc.

Un any més, doncs, volem fer una crida a la ciutadania perquè participi en una nova edició d'aquesta campanya, que comencem amb molta empenta el 2018. En total, les parelles podran practicar el català una hora a la setmana durant 10 setmanes.

Si tens més de 18 anys i vols ser voluntari només t'has de posar en contacte amb nosaltres a través del tel. 933211803 o del correu vxl@plataforma-llengua.cat T'hi apuntes?

Parteja