Nòvas ← d’Autras notícias

Celebrem la victòria

La Plataforma per la Llengua vol expressar la seva satisfacció pels resultats electorals a les eleccions al Parlament de Catalunya del 21 de desembre.

La majoria absoluta que els ciutadans de Catalunya han renovat per a les forces independentistes és una molt bona notícia pel país, en un moment que es fa necessari d'esmerçar tots els esforços en bastir la República que els ciutadans van votar i defensar activament el dia 1 d'octubre. L'ONG del català també considera molt important que les forces defensores de la suspensió de l'autogovern i l'ocupació de les institucions de Catalunya hagin sortit derrotades en vots i escons. L'aplicació fraudulenta i, sobretot, il·legítima de l'article 155 pel PP després que el poble de Catalunya ja s'hagués autodeterminat ha estat clarament rebutjada a les urnes. La derrota sense pal·liatius del partit que controla el govern espanyol, que només ha obtingut 3 escons de 135, és una magnífica notícia.

La Plataforma per la Llengua considera que la independència de Catalunya és l'únic camí que queda obert als catalans per aconseguir els drets lingüístics i el reconeixement que un Estat profundament nacionalista els nega. Que les forces independentistes hagin obtingut una majoria absoluta és, doncs,  molt positiu per al futur de la llengua catalana.

És necessari de remarcar, a més, que les forces republicanes han participat en aquestes eleccions il·legítimes en unes condicions d'inferioritat clares: perseguides per una justícia molt poc independent, assetjades per uns cossos policials que mai no s'han espolsat l'herència del franquisme i la seva arbitrarietat, silenciades per uns mitjans nacionalistes espanyols absolutament partidaris i intimidades per grups de feixistes i espanyolistes que han gaudit d'una impunitat total. A més, cal  recordar que els mitjans públics catalans, malgrat no estar formalment intervinguts per l'article 155, han patit una censura totalment desmesurada per part de la Junta Electoral, la qual ha actuat amb parcialitat manifesta en favor del bloc unionista durant tot el procés electoral.

Cal felicitar Junts per Catalunya, Esquerra Republicana i la CUP per haver pogut superar tots els obstacles i revalidar, amb el sufragi de la ciutadania, una majoria absoluta que s'albirava molt difícil. Que l'independentisme s'hagi imposat a l'unionisme amb uns candidats i uns líders a l'exili (el president Carles Puigdemont i els consellers Antoni Comín, Clara Ponsatí, Meritxell Serret i Lluís Puig) i uns altres a la presó (el vicepresident Oriol Junqueras, els consellers Forn, Romeva, Rull, Turull, Mundó, Borràs i Bassa, i els activistes Jordi Sánchez i Jordi Cuixart) representa una sonora bufetada a l'autoritarisme del règim espanyol, de Felipe de Borbón, de Mariano Rajoy i de les empreses oligopolístiques que han abocat tots els seus recursos a lluitar contra la implementació de la República.

Per altra banda també cal destacar que els partits que pretenen acabar amb la immersió lingüística i que han posat al punt de mira l'escola catalana es troben, ara mateix i com sempre, en franca minoria. Només 40 dels 135 diputats (menys d'un 30%) pertanyen a partits que s'han presentat a les eleccions amb programes contraris al model d'escola catalana inclusiu que s'ha construït durant les últimes dècades a Catalunya, amb el català com a llengua d'integració i de nexe entre totes les comunitats culturals del país.

Per últim, la Plataforma per la Llengua vol mostrar públicament l'agraïment als eurodiputats que es van desplaçar a Catalunya per poder participar en la jornada electoral com a membres de la missió d'observadors internacionals. El seu compromís amb Catalunya, la seva llengua i les seves llibertats ve de molts anys i mereix un reconeixement explícit.

Parteja