Nòvas ← d’Autras notícias

El 21 de desembre, vota per un estat a favor del català que garanteixi el compliment de la CELRoM

L'any 1992 el Consell d'Europa va aprovar la Carta europea de llengües regionals o minoritàries (CELRoM). Al 2001 l'Estat espanyol la va ratificar i la normativa va passar a formar part del seu ordenament jurídic. Des de llavors,  malgrat ser un tractat de mínims pensat per a llengües amb molts menys parlants que el català, els respectius governs espanyols l'han incomplert i, per tant, han vulnerat uns drets lingüístics que els seus ciutadans haurien de tenir plenament garantits. Dels vint-i-vuit països que la van signar, Espanya és el que més la incompleix.

Aquest fet suposa un greu problema per al català, que no tan sols no compta amb un estatus oficial a la Unió Europea, sinó que a més no veu implementats drets bàsics reconeguts a un tractat de mínims com la CELRoM.

Per garantir el compliment dels acords de la CELRoM, des de la Plataforma per la Llengua fem una crida a votar partits que apostin per un estat a favor de la llengua. Només així podrem canviar aquesta greu situació i tenir els nostres drets lingüístics garantits. Si vols conèixer més motius pels quals en aquestes eleccions és imprescindible anar a votar per la llengua, entra a aquest enllaç i informa-te'n.

Parteja