Nòvas ← d’Autras notícias

El disc “Mans manetes”, amb cançons tradicionals de l’Alguer, es presentarà dissabte 23 a Tarragona

El Teatre El Magatzem de Tarragona acollirà el proper dissabte 23 de desembre el concert de presentació del disc Mans manetes. L'Alguer: paraules, cançons i veus de minyons. Es tracta d'un llibre-disc editat per la Plataforma per la Llengua que inclou cançons tradicionals i infantils de l'Alguer cantades per infants algueresos acompanyats per artistes de tots els territoris de parla catalana, amb l'objectiu d'oferir a les noves generacions d'algueresos -que no gaudeixen d'ensenyament institucional en llengua catalana a l'escola- un producte musical d'homenatge a la seva cultura.

La producció artística, tant del disc com de l'espectacle, ha anat a càrrec dels catalans Marc Serrats (Xerramequ) i Raph Dumas, conjuntament amb el músic alguerès Claudio Gabriel Sanna. Les cançons del llibre-disc són cantades per una coral formada per minyons algueresos, així com un reguitzell d'artistes de tot el domini lingüístic català, com Joan Garriga, Arnau Caparó, Pau Elias (Aquafonia), Neus Berenguer, Mireia Vives i Borja Penalba, Xarli Oliver, Carles Sanjosé, Meritxell Gené, Pot Petit, Guillem Roma, Carles Belda i Pau Alabajos, a més de l'alguerès Àngel Maresca, entre molts d'altres.

El resultat és el millor de la tradició de la cançó mediterrània barrejat amb les bases electròniques més modernes i trencadores. L'espectacle, pensat per a tota la família, no deixarà ningú indiferent. Durant 90 minuts petits i grans podran gaudir de les cançons d'aquest disc en viu. A Tarragona, l'espectacle el protagonitzaran Marc Serrats i Claudio Gabriel Sanna amb l'acompanyament de Josep Maria Cols i Andreu Ubach i les col·laboracions d'Arnau Caparó, Guillem Roma i Meritxell Gené. Tarragona és la ciutat escollida per fer la presentació del disc a causa del fort lligam que la uneix amb l'Alguer, amb la qual està agermanada des de l'any 1972.

Les entrades per a aquest espectacle es poden comprar de manera anticipada per un preu de 10 euros al web de la Plataforma per la Llengua. A taquilla es podran comprar per 12 euros.

A més de l'espectacle a Tarragona, també es faran dues presentacions més, una a l'Alguer i l'altre a Barcelona. A la ciutat algueresa se celebrarà el 20 de gener i a Barcelona el 23 de març, en el marc del Festival Barnasants.

Parteja