Nòvas ← d’Autras notícias

“Sense senyal, no sense veu”: Castelló per la Llengua reivindica la posada en marxa d’À Punt i el retorn de TV3 al País Valencià

La coordinadora, de la qual forma part la Plataforma per la Llengua, organitza els actes commemoratius del 85é aniversari de les Normes del 32 i posa en l'epicentre de la convocatòria la necessitat d'un espai públic de comunicació en valencià. La jornada, que tindrà lloc el pròxim 16 de desembre a la ciutat de Castelló de la Plana, comptarà amb una concentració i diverses activitats i exhibicions de cultura popular valenciana.

La coordinadora d'entitats, formacions polítiques, sindicats i col·lectius de la societat civil Castelló per la Llengua ha organitzat els actes commemoratius del 85é aniversari de les Normes de Castelló. Enguany, la convocatòria reclamarà la posada en marxa de l'espai de comunicació públic i en valencià, amb el lema "Sense senyal, però no sense veu: volem ja À Punt i TV3", posant de manifest la necessitat de comptar amb uns mitjans de comunicació audiovisuals de proximitat, de qualitat i en la nostra llengua. Els actes tindran lloc el pròxim dissabte 16 de desembre, i consistiran en una fira d'entitats, un dinar popular, una concentració reivindicativa, l'actuació de la Rondalla Primer de Maig i les exhibicions de les muixerangues Conlloga de Castelló i de Cullera.

La diada començarà a les 11 h amb la ja consolidada fira d'entitats, que combina les paradetes informatives de més de 30 col·lectius amb activitats adreçades (sobretot) als infants: tallers de cultura popular, animació infantil i contacontes. Més endavant, a les 14 h, tindrà lloc un dinar popular, amb una paella monumental, seguit de l'actuació de la Rondalla Primer de Maig.

Finalment, a les 18 h arribarà el tram reivindicatiu de la jornada, amb una concentració a la mateixa plaça de les Aules , on actuaran la Conlloga-Muixeranga de Castelló i la Muixeranga de Cullera. Posteriorment es farà camí cap a la Casa Matutano, seu de la signatura de les Normes, on es llegirà el manifest de la convocatòria.

Amb el nom de Normes de Castelló o Normes del 32 es coneix l'acord que signaren, a Castelló de la Plana l'any 1932, representants del món de la cultura i del valencianisme polític i institucions culturals de tot el País Valencià, a proposta de la Societat Castellonenca de Cultura, per a adoptar amb lleus matisos la normativa fabriana a l'estàndard de la varietat valenciana. Es tractava, doncs, d'una aposta clara i decidida per la normativització de la llengua i la vertebració del país. Les Normes de Castelló han estat recentment catalogades com a Bé d'Interès Cultural (BIC) per les Corts Valencianes i són la base normativa de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL).

La Plataforma per la Llengua anima a tothom a assistir-hi i participar-hi activament per reivindicar la posada en marxa de la nova ràdio i televisió valenciana, la reciprocitat de les emissions amb TV3 i la defensa de la nostra identitat com a poble.

Parteja