Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua entrega el guardó a la millor producció audiovisual en valencià al projecte “Monstruari”

L'entitat lliura un xec de 300 euros al curtmetratge d'animació dels estudiants de l'IES Lluís Vives de València en el 3r Festival de Cinema Ciutadà Compromés. La producció de l'alumnat recupera clàssics de la cultura pròpia, els monstres de les llegendes tradicionals valencianes.

La Plataforma per la Llengua ha fet entrega del premi a la producció audiovisual que aporta més valor a l'ús del valencià al curtmetratge d'animació Monstruari, elaborat per l'alumnat de l'Institut Lluís Vives de València i presentat al Festival de Cinema Ciutadà Compromés, organitzat per l'Associació Ciutadania i Comunicació (ACICOM). El delegat de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, Manuel Carceller, va ser l'encarregat de lliurar el premi a l'equip de producció, i va destacar "el talent d'una obra que recupera la tradició de les llegendes valencianes". La gala de premis va tindre lloc al Teatre El Micalet i va comptar amb la participació del president de les Corts Valencianes, Enric Morera, i de coneguts representats d'entitats culturals i socials del país.

Monstruari ha estat el projecte seleccionat pel jurat per a obtindre el premi a la millor producció en valencià. El curtmetratge de ficció, dirigit per Emili Martí i Anna Sàenz i que compta amb la participació de l'alumnat de secundària i batxillerat de l'IES Lluís Vives, recupera l'essència de la mitologia i de les llegendes valencianes, reviscolant personatges com Tombatossals o Sant Jordi. El jurat del certamen -format pels crítics Joaquim Vallet, Juan Miguel Company, Ignacio Cort, Fernando Franco i Pau Vergara i pels periodistes Emilia Bolinches i Jaime Millás, ha reconegut el talent d'aquesta obra, que a més fomenta la participació i l'interés dels joves en el sector cinematogràfic.

La Plataforma per la Llengua col·labora amb diverses propostes en l'àmbit de cinema amb l'objectiu d'aconseguir més presència del valencià en l'àmbit audiovisual. Aquestes accions formen part de la campanya "El valencià, al cinema", a la qual ja s'ha adherit una desena d'ajuntaments valencians, com són Torrent, Cabanes, Faura, Morella, Vall d'Uixó, Moncofa i Gata de Gorgos.

Parteja