Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua felicita el FesOh!Curt per l'èxit de participació en aquesta segona edició

El festival de curtmetratges en valencià de Nules va celebrar, el cap de setmana passat, la segona edició. FesOh!Curt s'ha posicionat com un dels encontres més importants d'audiovisual en llengua pròpia.

La Plataforma per la Llengua felicita el FesOh!Curt per l'èxit d'assistència i de participació en aquesta segona edició. L'entitat considera que iniciatives com aquesta ajuden a dignificar el treball de centenars de productors i directors que aposten pel valencià en les seues creacions artístiques. En l'acte final, la Plataforma per la Llengua va sortejar trenta entrades lliures per als cinemes Albatexas de València.

Una trentena de curtmetratges, produïts originalment en valencià o subtitulats, van participar en el concurs. Els membres del jurat a proposta de la Plataforma per la Llengua, Amàlia Garrigós i Xavi Manzanet, van destacar el talent de les pel·lícules i l'originalitat de propostes per àmbits, especialment les relacionades amb temàtiques socials. La Plataforma per la Llengua vol agrair també al jurat el seu treball i l'interés mostrat en els mesos previs al festival.

Iniciatives com el FesOh!Curt demostren que existeix una demanda ciutadana que exigeix més presència de la nostra llengua en l'àmbit cinematogràfic i audiovisual. La Plataforma per la Llengua continuarà donant suport a les diferents propostes que aposten pel valencià al cinema. L'entitat va lliurar als assistents documentació de la campanya que està portant a terme per a millorar la situació del valencià en aquest sector cultural.

Parteja