Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua participa al Mescla’t 2017, dins el Pla d’Actuació Lingüística Integral a Sabadell Sud

El passat dissabte 7 d'octubre la Plataforma per la Llengua va oferir informació sobre el Pla d'Actuació Lingüística "A Sabadell, també en català" al Mescla't 2017, juntament amb una cinquantena d'entitats de Sabadell de persones nouvingudes o que hi tenen relació.

Els propòsits d'aquesta trobada són, d'una banda, fer visibles els col·lectius de nouvinguts a la ciutat i l'activitat que hi porten a terme i, de l'altra, promoure la diversitat cultural i la convivència entre la ciutadania, vingui d'on vingui. Així, l'ambient que s'hi respirava era aquest, una gran fraternitat molt positiva. La Plataforma per la Llengua va aprofitar l'ocasió per donar a conèixer el Pla d'Actuació Lingüística i moltes entitats s'hi van interessar, atès que un dels objectius del pla és donar recursos a la població nouvinguda per tal que el català sigui una eina de cohesió social.

A part de la parada informativa, l'entitat va organitzar dues activitats. A les 11 del matí, Lluís Fortuny va presentar a l'escenari principal l'espectacle 'Connexions', una fusió de músiques del món amb poesia catalana, especialment de Joan Salvat Papasseit. Es tracta d'una proposta atrevida que de ben segur no va deixar indiferent qui ho va escoltar. A les 6 de la tarda es va fer al racó del Campanar el taller de punts de llibre, en què els infants i també adults que s'hi arribaven podien escriure el seu nom en diverses llengües. Concretament eren català, àrab, mandinga, wòlof, amazic i hebreu. Aquest taller es va fer tant amb voluntaris de la Plataforma per la Llengua com amb membres de les altres entitats presents aquell dia, que van acceptar amb alegria de col·laborar-hi. Indubtablement, doncs, podem dir que l'objectiu de la trobada va ser complert: una bona mescla d'entitats, pobles i persones!

Parteja