Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua del Maresme celebra exitosament el Correfoc per la Llengua

El Correfoc per la Llengua va protagonitzar aquest passat 10 de juliol el tancament de les Festes de Sant Zenon d'Arenys de Mar. Com a entitat es va creure oportú el canvi de data per vincular la festivitat amb la ciutat d'Arenys de Mar i amb el teixit popular.

El Correfoc per la Llengua, amb la col·laboració de Ball de Diables de Mataró, considera tot un èxit l'activitat i agraeix l'elevada participació tant de la colla de diables com dels valents que van ballar sota el foc i les guspires! El recorregut va ser el mateix que els darrers anys: va començar per la plaça de l'Església, va seguir pels carrerons arenyencs i va finalitzar a la plaça de l'Ajuntament.
Els diables, que segueixen un llegat tradicional d'aquest tipus de festivitats amb foc, van donar pas al correfoc amb l'encesa de lluïment a terra amb una bengala a la plaça de l'Església. Acte seguit, i iniciada la marxa dels diables pels carrers, van anar utilitzant carretons de colors diversos i xiuladores. Llucifer, el rei dels diables, emprava sortidors verticals que omplien l'aire d'espurnes i pólvora.
Un cop es va arribar a l'ajuntament es va tancar el correfoc amb una petita carretonada que va passar de color verd a groc i vermell i va tancar amb xiuladores. L'encesa final es va fer amb sortidors vermells i volcanets i a continuació va venir la il·luminació i encesa de la façana de l'ajuntament d'Arenys de Mar, primer amb uns tridents verticals i finalment amb unes rodes de color variat a roncador.

Agraïm l'assistència de tot el públic, unes 150 persones al llarg del tram, per haver participat d'aquest gran acte que ens plau oferir any rere any als arenyencs i arenyenques.

Si voleu saber més sobre Ball de Diables de Mataró us en facilitem el lloc web: http://www.diablesdemataro.cat/

Parteja