Nòvas ← d’Autras notícias

Els nous discursos de l’activisme lingüístic, a debat

La Plataforma per la Llengua participa en un debat a la Universitat Pompeu Fabra per a valorar les noves formes de l'activisme lingüístic i les transformacions dels discursos en el context d'avui.

El passat dijous, 29 de juny, a les 15 h, al Campus Mar de la Universitat Pompeu Fabra va tenir lloc el debat "L'activisme lingüístic. Noves desigualtats i noves formes de contestació", en el marc del III simposi de l'Associació d'Estudis sobre Discurs i Societat (EDiSo).

En el debat, al qual van assistir una vintena de professionals de l'àmbit, va participar l'historiador i membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, Francesc Marco. També formaven part de la mesa, coordinada per Joan Pujolar (UOC) i Adil Moustaoui (UCM),  Celso Álvarez, de la Universidade da Corunha, i la doctoranda de la UOC Eunice Romero. El professor de la UAB, Carles Castellanos, va excusar la seva assistència.

En relació amb la modernització de l'activisme lingüístic, Francesc Marco va posar com a exemple la feina que es fa des de l'ONG del català en l'àmbit de les noves tecnologies i les xarxes socials, en què milers de persones donen suport a les campanyes que l'entitat promou per a normalitzar la llengua catalana en tots els àmbits. De la mateixa manera, també es va destacar la importància de la mobilització social per a assolir èxits, com és el cas dels més de 13.300 socis de la Plataforma per la Llengua, gràcies als quals l'entitat pot aconseguir resultats tangibles a favor del català.

Parteja