Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua participa a la jornada anual de l’Acord Ciutadà

L'Assemblea de l'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, enguany dedicada a treballar i debatre l'estratègia d'inclusió social i de reducció de les desigualtats de la ciutat, es va celebrar ahir a la UPF Barcelona School of Management. Aquesta estratègia serà el nou pla d'inclusió social, que tindrà un horitzó temporal de 10 anys i que pretén aglutinar les actuacions d'inclusió social de tots els actors de la ciutat i de totes les àrees municipals que es relacionen amb aquest àmbit.

L'Acord és un espai de participació i d'acció conjunta per construir una Barcelona més inclusiva i per avançar en els drets socials de tothom, un espai referencial de l'acció social exemple de construcció compartida i aprofitament de la intel·ligència col·lectiva dels nombrosos agents que operen a la ciutat.

L'Assemblea està formada per totes les entitats que treballen a l'Acord, concretament, l'Ajuntament, entitats socials, col·legis professionals, universitats, organitzacions empresarials, associacions comunitàries i de veïns i sindicats o patronals. En total més de 600 entitats de la ciutat, entre les quals hi ha la Plataforma per la Llengua.

L'Acord també ha estat el marc per a la creació de 12 xarxes sectorials d'acció, que agrupen les entitats que treballen en àmbits com el sensellarisme, l'economia social, la inclusió laboral, els usos del temps, les famílies cuidadores, l'atenció a la infància i adolescència, els drets dels infants i la cultura inclusiva, entre d'altres.

La Plataforma per la Llengua forma part de la Xarxa d'Acollida i Acompanyament de Persones Immigrants a Barcelona (XAAPIB).

A través de la Coordinadora de la llengua agrupa associacions, entitats i institucions que treballem per a la integració lingüística de la població immigrada a la ciutat de Barcelona.

Parteja