Nòvas ← d’Autras notícias

S’estudien els vincles generacionals de la Plataforma per la Llengua

L'historiador i membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua Francesc Marco Palau publica La generació de la independència, on analitza, entre altres temàtiques, la relació entre el Bloc d'Estudiants Independentistes i els primers anys d'activisme de l'ONG del català, a la dècada dels noranta.

El proppassat divendres 3 de març, a les 19:30 h, al Palau Macaya de Barcelona, va tenir lloc la taula rodona de presentació del nou llibre de Francesc Marco, que va comptar amb la participació dels tres prologuistes de l'obra: Jordi Sànchez, president de l'Assemblea Nacional Catalana; Jordi Cuixart, president d'Òmnium Cultural; i Òscar Escuder, president de la Plataforma per la Llengua.

El llibre és una anàlisi del fil generacional que neix al BEI, a les universitats dels anys noranta, i que després s'organitza a través de l'Associació Catalana de Professionals, el think tank dels antics alumnes que avui presideix el també membre de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua, David Poudevida.

En un dels capítols del llibre, el dedicat a l'activisme lingüístic, Francesc Marco destaca els vincles existents i les trajectòries personals compartides entre el BEI i l'ACP, d'una banda, i l'Esbarzer i la Plataforma per la Llengua, de l'altra. Aquestes relacions ja s'havien apuntat en un llibre anterior de l'autor: Plataforma per la Llengua 20 anys defensant el català (editorial Base, 2014).

Parteja