Nòvas ← d’Autras notícias

El nou president del Parlament Europeu dona suport a parlar en català a la cambra

En una resposta a la carta enviada pel president de la Plataforma per la Llengua i pels eurodiputats catalans, Antonio Tajani assegura que no posaria cap obstacle a l'ús de la llengua catalana a l'eurocambra.

El Parlament Europeu ha escollit l'italià Antonio Tajani com a nou president. Tajani, membre del Partit Popular Europeu, dirigirà l'eurocambra els propers dos anys i mig i un dels reptes que tindrà sobre la taula serà permetre l'ús del català per part dels eurodiputats, un fet que no suposaria cap cost per al parlament i que, en canvi, seria una consideració cap a la diversitat lingüística de la UE.

Fa uns dies, el president de la Plataforma per la Llengua, Òscar Escuder, juntament amb sis eurodiputats catalans, van signar una carta adreçada als candidats a presidir el Parlament Europeu en què reclamaven que es comprometessin a promoure l'ús del català en aquesta institució. La carta argumentava que el PE "ha estat històricament la institució que ha promogut la diversitat cultural i lingüística i les llengües minoritàries", per la qual cosa creuen que "és hora que el PE segueixi el camí que ja han pres el Comitè i el Consell".

En una resposta en català als eurodiputats, Tajani diu que "no posaria cap obstacle a la seva aprovació [la de l'ús de la llengua catalana al Parlament Europeu] i empraria totes les capacitats de què disposés per tal que s'aprovés al més aviat possible" si aquesta petició arribés "per part de les autoritats nacionals davant el Parlament". A més, en el seu primer discurs com a president va assegurar que el seu gabinet tindrà un membre encarregat de les relacions amb les minories lingüístiques. Confiem que, a partir d'ara, Tajani treballi per aconseguir que aquesta voluntat esdevingui una realitat. La Plataforma per la Llengua treballarà perquè sigui així .

Parteja