Nòvas ← d’Autras notícias

Una seixantena de persones assisteixen a la presentació de la guia “Salam al català” a Ciutat Meridiana

Amb motiu del Dia Internacional del Migrant, més de seixanta persones procedents de la comunitat marroquina, d'altres entitats socials i culturals del barri i veïns i veïnes de Ciutat Meridiana van assistir el passat 17 de desembre a  la presentació del llibre Salam al català a la Mesquita Al Qarauiin de l'Associació Islàmica Ciutat Meridiana.

La guia Salam al català és un document bilingüe en àrab i català que pretén apropar la llengua catalana a la comunitat araboparlant. La presentació va anar a càrrec de Josep-Anton Fernàndez, membre de l'executiva de la Plataforma per la Llengua, Isabel Escandell, subdirectora general d' Afers Religiosos de la Generalitat, Carolina Recio, consellera tècnica de l'Ajuntament de Barcelona, i Abdelhay Akay, president de l'Associació Islàmica Ciutat Meridiana. En les seves intervencions van remarcar el paper de la llengua catalana com una eina d'inclusió i cohesió social, que ens fa més iguals. La presentació va finalitzar amb una degustació de pastes i te amb menta, cosa que va permetre acabar l'acte amb bon ambient i que va propiciar que el català formés part de les converses entre els assistents.

Aquesta activitat s'emmarca dins del Pla Integral Lingüístic a Ciutat Meridiana, amb l'objectiu d'apropar el català a diferents espais del barri i per animar a parlar-lo les persones que habitualment no el parlen. Cal destacar que l'èxit de l'acte va ser degut al suport d'Intervenció Comunitària Intercultural, una entitat que treballa temes de convivència i interculturalitat, i a la bona organització de l'Associació Islàmica Ciutat Meridiana.

Parteja