Nòvas ← d’Autras notícias

L’exposició “El català, al cinema!” arriba a l’escola La Presentació d’Arenys de Mar.

L'exposició es podrà visitar del 5 al 19 de desembre en el marc de la itinerància programada pel Maresme amb l'objectiu de donar a conèixer el rol de les grans distribuïdores en una situació del tot insòlita i injusta per als espectadors de cinema catalanoparlants.

El cinema en català viu una situació totalment insòlita i injusta. Les grans distribuïdores de Madrid han rebut subvencions de centenars de milers d'euros en els darrers anys per al doblatge en català de les seves pel·lícules. A més, han recaptat centenars de milers d'euros més a taquilla (entrades al cinema) per aquestes versions.

I malgrat aquestes xifres, al 2013 no s'arribava ni al 3% de l'oferta. A més a més, el poc cinema en català que s'ofereix, es fa en unes condicions totalment desfavoridores: menys promoció que la versió espanyola, menys sessions i menys poblacions a on arriba.

L'exposició "El català, al cinema!" pretén ésser una eina divulgativa i pràctica, que permeti una itinerància àgil, i sense costos de lloguer per a les entitats que la demanen (només el transport va a càrrec de l'entitat sol·licitant). Està formada per 6 models de roll-up de 850x2000.

Per sol·licitar-la, podeu trucar-nos al 93 321 18 03 o enviar-nos un correu electrònic a info@plataforma-llengua.cat amb les dades següents:

Nom de l'entitat sol·licitant

Persona de contacte

Telèfon de contacte

Dades de l'espai on es vol instal·lar (nom, adreça, població, horaris)

Dates en què voleu tenir l'exposició

Parteja