Nòvas ← d’Autras notícias

Míriam Paillan: “Aprendre català, a més de ser bonic, és una manera d’integrar-se”

La Plataforma per la Llengua continua presentant la publicació Amb el català, fem pinya! arreu del territori. Ahir, a Pallejà, vam poder conèixer les històries d'arrelament i integració de la Míriam Paillan, en Yàsser Saadoune i en Federico Conti.

Una quarantena de persones van assistir ahir al vespre al Castell de Pallejà a una nova presentació del llibre Amb el català, fem pinya! La Colla Gegantera de Pallejà no es va voler perdre aquest acte del qual, en bona part, també és protagonista. La Míriam Paillan, que va néixer a Xile i ja fa 13 anys que és a Catalunya, és un dels testimonis d'aquesta publicació i membre d'aquesta colla, "la seva família", tal com els va descriure. Abans de començar l'acte, en Pere Vendrell, de la Colla Gegantera de Pallejà, i na Rosa Monforte, membre de l'executiva de la Plataforma per la Llengua, van posar en context els assistents a la presentació explicant la feina desenvolupada per les dues entitats.

A l'acte també hi van participar en Yàsser i en Federico. En Yàsser va néixer al Marroc i fa 16 anys que viu a Catalunya. És membre de la Fal·lera Gironina i, durant la seva intervenció, va voler destacar l'important paper que desenvolupen les entitats de cultura popular en l'arrelament de les persones nouvingudes i va agrair a la Plataforma per la Llengua l'edició d'aquest llibret que visualitza la gran tasca que porten a terme aquests col·lectius. També vam tenir la sort de poder gaudir de la presència d'en Federico, argentí d'origen, que va venir des del País Valencià per explicar-nos com va aprendre a parlar valencià gràcies a la participació a La Casa Cantonera d'Algemesí i com això li va permetre sentir-se realment integrat en la societat que l'acollia. En Federico també va incidir en la importància de recuperar els mitjans de comunicació audiovisuals en valencià al País Valencià, un element fonamental perquè les persones nouvingudes també coneguin la llengua del territori on viuen.

El pròxim 30 de novembre, a Girona, farem una nova presentació d'aquest llibre d'experiències úniques, humanes, de reptes i superacions, que ens demostren la importància d'acollir en llengua catalana les persones nouvingudes per fer-les partícips de la nostra societat.

Parteja