Nòvas ← d’Autras notícias

Francesc Marco representa la Plataforma per la Llengua en les jornades sobre activisme, joventut i comunicació al País Valencià

Els pròxims 24, 25 i 26 de novembre se celebra el cicle Futur en Acció, organitzat pel col·lectiu Joves d'Acció Cultural del País Valencià. Aquesta trobada pretén ser un punt d'encontre de joves implicats en diverses iniciatives culturals del país, i un espai per al debat i la reflexió sobre la situació actual i quin és el paper dels diferents agents culturals, polítics i institucionals.

Actualment les xarxes socials són eines comunicatives fonamentals en tots els àmbits. En el cas de l'activisme es converteixen en una de les fórmules més efectives per a la comunicació interna i externa, a causa de la dificultat que tenen els col·lectius dels moviments socials per accedir als circuits i mitjans de comunicació tradicionals. Amb l'ús de les xarxes socials, les possibilitats d'accés per arribar al públic general es multipliquen, i amb elles les possibilitats que les reivindicacions que defensen aquests col·lectius aconsegueixin suport popular.

Així doncs, a les Jornades Futur en Acció: Joves, Activisme, Comunicació i Xarxes que acollirà el Centre de Cultura Contemporània de València, hi participaran multitud de ponents que contextualitzaran i desenvoluparan una anàlisi més acurada d'aquesta realitat. El dia 24 de novembre, la jornada centrarà esforços a determinar quin és el paper de les xarxes socials en la difusió de la cultura, i acabarà amb jocs i festa a la nit. L'endemà, dia 25, tindrà lloc la taula rodona "Xarxes socials i activisme: nous enfocaments per als moviments socials", on hi participaran l'associació de ciutadania i comunicació ACICOM, l'associació CIE's NO, un representant de la campanya Boicot, Desinversió i Sancions a l'ocupació israeliana a Palestina, un representant de l'associació LGBTI MARIola i la Plataforma per la Llengua. L'historiador i escriptor Francesc Marco serà l'encarregat de presentar la tasca de l'ONG del català i de com aquesta  utilitza les xarxes socials en la defensa i promoció de la llengua catalana. Marco és un dels membres més joves de l'Executiva de la Plataforma per la Llengua i director de la revista de l'entitat La Corbella.

Durant la tarda del 25 se celebrarà la taula rodona sobre mitjans de comunicació alternatius i quin ús fan de les xarxes socials, on hi participaran periodistes de La Directa, de Ràdio Terra, de RàdioKlara, de Ràdio Malva i de La Veu PV. Un cop finalitzada la taula, les jornades enllaçaran amb la manifestació contra la violència de gènere i un concert feminista contra la violència masclista amb motiu del 25-N.

L'endemà, la jornada serà clausurada després d'un taller de Màrqueting social per a activistes a càrrec d'un responsable d'ACICOM, en el qual es treballaran els principis bàsics d'estratègia comunicativa, la gestió de l'agenda mediàtica, la creativitat i el concepte de "meme" social.

Per a més informació, consulta el programa.

Parteja