Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua presenta la guia 'Dalal jam al català!', adreçada a la comunitat islàmica de parla wòlof

El llibret 'Dalal jam al català!' s'ha editat amb l'objectiu d'apropar la llengua catalana a la comunitat senegalesa, mostrant els vincles històrics entre la comunitat islàmica i la catalana.

Actualment, a Catalunya hi ha uns 20.000 senegalesos. La Plataforma per la Llengua presentarà aquest dissabte, 12 de novembre, a les 19.00 hores, a la Pista de La Pau (c. Extremadura, s/n) la guia 'Dalal jam al català!', una publicació bilingüe (català-wòlof) adreçada a la comunitat islàmica i de parla wòlof de Catalunya. La presentació es farà dins la jornada anual del Xeic que convoca l'associació Dahiratoul Moutahabina Filahi. El llibret exposa informació sobre la llengua catalana i destaca la seva utilitat com a llengua d'inclusió i arrelament als territoris de parla catalana. La publicació té la intenció d'afavorir la inclusió de les persones immigrades i contribuir, d'aquesta manera, a la igualtat i a la participació social.

La guia s'ha editat conjuntament amb la Coordinadora d'Associacions Senegaleses de Catalunya (CASC) i compta amb la col·laboració de la Direcció General d'Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de Barcelona.

Amb aquesta publicació, la Plataforma per la Llengua segueix la seva tasca d'edició d'eines de caràcter bilingüe que, de manera sintètica i entenedora, il·lustren alguns aspectes de la llengua i cultura catalanes, per tal d'atansar-los als catalans i catalanes de diversos orígens. Així doncs, aquesta edició adreçada a la comunitat islàmica de parla wòlof dóna continuïtat a la que primerament es va fer en àrab i més tard en urdú, romanès, rus i panjabi i, l'any passat, a l'edició dirigida a la comunitat filipina i que pots consultar a l'apartat de documents relacionats de l'àmbit d'arrelament i cohesió social.

Parteja