Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua participa dijous en el seminari organitzat per la Xarxa per a la Promoció de la Diversitat Lingüística a la UE

L'acte se celebrarà al Comitè de les Regions de Brussel·les i s'hi debatrà el paper de les llengües regionals o minoritàries en les economies locals d'Europa

A la taula rodona que ha organitzat la Xarxa per a la Promoció de la Diversitat Lingüística (NLDP, en anglès) hi haurà Marga Payola, membre de l'executiva de Plataforma per la Llengua. "What is the role of regional or minority languages in the local economies of Europe? Multilingualism for Economic Growth and Jobs in EU regions" és el nom d'aquest primer acte en el qual participarà l'ONG del català després de convertir-se en nou membre d'aquesta xarxa.

Els dos eixos principals d'aquest seminari seran el multilingüisme i l'economia i hi seran presents representants de fins a 15 governs estatals i regionals amb llengües minoritàries, de membres de les institucions europees i d'investigadors i associacions que treballen en aquest camp. Es tractaran aspectes com l'informe recent del Parlament Europeu sobre el multilingüisme, l'estratègia que s'ha de seguir en aquest aspecte o la importància d'un pla de gestió multilingüe més fort per a la Unió Europea. L'acte està organitzat en col·laboració amb la regió de Friuli-Venezia Giulia i l'Agència Regional per a l'idioma friülà.

Parteja