Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua participa en la Jornada anual de l’Acord Ciutadà

L'Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva va celebrar ahir al CCCB la seva jornada anual, dedicada enguany a commemorar el 10è aniversari de la constitució d'aquest espai de treball en xarxa, que integren ja més de 600 entitats de la ciutat, entre les quals hi ha la Plataforma per la Llengua.

L'Acord és un espai de participació i d'acció conjunta per construir una Barcelona més inclusiva i per avançar en els drets socials de tothom, un espai referencial de l'acció social, exemple de construcció compartida i aprofitament de la intel·ligència col·lectiva dels molts agents que operen a la ciutat.

En la jornada han intervingut representants polítics i d'entitats que han tingut un paper rellevant en el transcurs d'aquests 10 anys, durant els quals s'han impulsat dos Plans d'Inclusió Social de Barcelona, el Marc Estratègic per a l'Acció Social i l'Estratègia Compartida per a la Inclusió, que ha donat lloc a diversos Projectes Tractor, exemple de coproducció de polítiques públiques.

L'Acord també ha estat el marc per a la creació de 12 Xarxes sectorials d'acció, que agrupen les entitats que treballen en àmbits com el sensellarisme, l'economia social, la inclusió laboral, els usos del temps, les famílies cuidadores, l'atenció a la infància i adolescència, els drets dels infants i la cultura inclusiva, entre d'altres.

La Plataforma per la Llengua forma part de la xarxa XAAPIB, la Xarxa d'Acollida i Acompanyament de Persones Immigrants a Barcelona.

A través de la Coordinadora de la llengua, que agrupa associacions, entitats i institucions, treballem per a la integració lingüística de la població immigrada a la ciutat de Barcelona.

Parteja