Nòvas ← d’Autras notícias

Cinema i jocs en català per La Mercè 2016

La Plataforma per la Llengua ha participat aquest cap de setmana passat en l'Associa't a la Festa, un cap de setmana ple d'activitats a càrrec de més de 200 associacions de la ciutat de Barcelona.

El passat dissabte 24 de setembre, a la plaça de Catalunya de Barcelona i en el marc de les festes de la Mercè, la Plataforma per la Llengua va organitzar una tarda de joc i lleure en català amb la ludoteca de l'entitat, formada per una cinquantena de jocs per a jugar i una trentena més de caràcter expositiu. Petits i no tan petits van poder gaudir durant 4 hores de jocs i joguines que incorporen el català ja sigui en l'etiquetatge, en les instruccions o en el joc mateix.

L'objectiu de la ludoteca és conscienciar la població sobre la importància de tenir en compte la llengua a l'hora de comprar els jocs i joguines. Volem donar a conèixer tant l'oferta existent de jocs i joguines que incorporen el català com els fabricants que les fan, tot reivindicant el dret de petits i grans a jugar en català.

Diumenge, al taller de doblatge en català que es va organitzar amb la col·laboració de la cooperativa promotora de mitjans audiovisuals Drac Màgic, van poder-hi participar unes cent persones d'edats molt diverses. En Francesc Fenollosa (la veu del Follet Tortuga a Bola de Drac) va ser l'encarregat d'impartir el taller i va ajudar petits i grans a ser conscients de llurs veus i de llur capacitat d'expressar-se oralment d'una manera com mai havien fet abans. Es van doblar fragments de pel·lícules, de documentals i de sèries d'animació infantil.

Per altra banda, es van recollir més signatures per a la campanya "El català, sense fronteres", que ahir va sobrepassar les 22.000 adhesions. La campanya té l'objectiu de fer arribar a la Comissió Europea i al Comissionat de Drets Humans del Consell d'Europa 30.000 signatures de denúncia per la restricció injustificada en la recepció dels mitjans de comunicació audiovisuals en català en els territoris de parla catalana.

Parteja