Nòvas ← d’Autras notícias

Animem els governs català i valencià a ampliar la reciprocitat a tots els territoris de parla catalana

La Plataforma per la Llengua recull positivament que aquest dilluns el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig, i el de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, hagin acordat establir la reciprocitat entre la nova televisió pública valenciana i TV3 tan aviat com es posin en funcionament els mitjans de comunicació públics del País Valencià.

Amb el desig que aquests mitjans es posin en marxa el més aviat possible, des de l'ONG del català considerem que aquest és un gest positiu, perquè és imprescindible que els ciutadans dels territoris de parla catalana puguin accedir a totes les emissions en la seva pròpia llengua. Per això, reclamem que aquesta reciprocitat es faci efectiva no només al territori català, sinó també a la resta de l'àrea lingüística amb l'objectiu que el català esdevingui una llengua d'ús normal i general, sobretot a les administracions i als mitjans de comunicació i que no es limiti per qüestions administratives.

Per aconseguir aquest objectiu, la Plataforma per la Llengua treballa a fi que aquesta reclamació arribi a Europa. Per fer-ho, necessitem més de 30.000 signatures a la petició per la reciprocitat de tots els mitjans audiovisuals en català. Signa i fes difusió de la petició a www.estimoelcatala.cat.

Parteja