Nòvas ← d’Autras notícias

Associa't a la Mercè amb la Plataforma per la Llengua!

Aquest cap de setmana, amb motiu de les Festes de la Mercè de Barcelona, la Plataforma per la Llengua participarà a la mostra Associa't a la Festa, que aplegarà més de 200 associacions i activitats a la plaça de Catalunya.

La Plataforma per la Llengua realitzarà dos tallers de caire familiar aquest pròxim cap de setmana a la fira Associa't a la Festa que se celebrarà a la plaça de Catalunya de Barcelona.

Dissabte 24, de les 16 h a les 20 h, organitzarem una ludoteca de jocs de català on els nens i nenes podran gaudir d'una bona estona jugant amb jocs i joguines en la seva llengua. Actualment, més del 90% dels jocs i joguines no respecten la Llei del Codi de consum ni els drets lingüístics dels consumidors. Amb aquest taller, a més a més de passar una bona estona jugant en català, volem conscienciar pares i mares de la importància de comprar jocs i joguines en català, ja que a través del joc els infants es relacionen i coneixen tot allò que els envolta. Per això, al mateix espai també podreu visitar l'exposició "En català, jugues?". Per a més informació sobre fabricants de jocs en català, botigues on comprar-ne, etc., consulteu el web de jocs i joguines en català.

Un altre dels sectors on el català pateix una situació insòlita i injusta és el cinematogràfic, on l'oferta de cinema en català (amb dades del 2013) no arriba ni al 3%. És per aquest motiu que  diumenge 25, de les 16 h a les 20 h, podreu visitar l'exposició "El català al cinema" a la plaça de Catalunya de Barcelona. L'exposició ens mostra la situació actual del català al cinema i ens proposa mesures per millorar-ne la situació. Com a activitat, us proposem participar en el taller de doblatge en català, on podreu experimentar en primera persona com treballen els dobladors de pel·lícules.

Associa't a la Festa i gaudeix de les Festes de la Mercè en català!

Parteja