Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua presenta les Agendes escolars per a la Franja

L'ONG del català, juntament amb la Diputació de Lleida, el Moviment Franjolí per la Llengua i el Casal Jaume I de Fraga, explicaran els objectius d'aquesta eina pedagògica i lingüística a l'Institut d'Estudis Ilerdencs de Lleida.

La Plataforma per la Llengua presentarà aquest divendres, 16 de setembre, l'acte Agendes escolars: una eina pedagògica i lingüística per a la Franja. Es tracta de la presentació d'un material editat conjuntament amb la Diputació de Lleida, el Moviment Franjolí per la Llengua, el Casal Jaume I de Fraga i l'associació de pares i mares Clarió del Matarranya.

L'objectiu d'aquest projecte és facilitar noves eines de normalització de la llengua pròpia a les comarques franjolines a través de continguts basats en diferents iniciatives socials, a més de posar en relleu diferents dates destacades de l'àmbit lingüístic català i d'afavorir la inclusió de dades referencials de la Franja, com els mapes comarcals, referències a autors franjolins o la toponímia pròpia i correcta.

Es tracta d'un material pedagògic i educatiu, en diferents versions, per als alumnes de primària i de secundària. En els darrers dies se n'han repartit els 4.000 exemplars que es van editar entre els alumnes de les escoles i instituts de la Franja.

En la presentació del projecte, que es farà a les set del vespre a l'Institut d'Estudis Ilerdencs, hi participaran Montserrat Macià, directora de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, Marta Canales, presidenta del Casal Jaume I de Fraga, i Francesc Marco, membre de l'executiva de la Plataforma per la Llengua.

Parteja