Nòvas ← d’Autras notícias

I així vam començar. Activitat del voluntariat lingüístic

A l'estiu ens agrada fer vacances, però els que som voluntaris lingüístics ens ho passem bé continuant les trobades amb activitats tan refrescants com aquesta que vam fer el proppassat dimarts 19 de juliol amb la Shenyi, en Shenyian i la Laraib al barri de la Ribera de Barcelona.

Són trobades càlides, tot i refrescar-les! Més enllà de l'hora setmanal destinada a compartir experiències tot aprenent català, hi dediquem més estona perquè el temps ens passa volant i ens agrada compartir aquests espais de llengua i cultura. Coneixent-nos aprenem a viure en una societat més cohesionada. l'Emma ens relata així la darrera activitat que hem realitzat:

De cop i volta va aparèixer, davant nostre, l'antic mercat del Born, tan majestuós enmig de l'esplanada urbana que semblava un miratge. Ni la calor, ni la multitud de turistes que recorrien la zona podien distreure'ns de l'encanteri que suposava contemplar-lo. El Born era el primer lloc del barri de la Ribera que el grup de joves nous parlants de català ens disposàvem a visitar. La necessitat d'expressar-nos, la impaciència per compartir tota la informació sobre la Barcelona del passat que ens oferia el jaciment arqueològic, van fer sorgir, com per art de màgia, tota una sèrie de recursos lingüístics que a poc a poc havíem anat adquirint. Conceptes com passat i futur; expressions com em fa pensar o em recorda, que dies abans havíem après de manera una mica encarcarada, de sobte van emergir sense dificultats, i van fer que nosaltres, parlants tots de diferents llengües, poguéssim començar a posar nom català a tot allò que ens envoltava i emocionava.

Parteja