Nòvas ← d’Autras notícias

Presentem la publicació "Amb el català, fem pinya!" a Terrassa

El pròxim dilluns 25 de juliol, a les set del vespre, la Plataforma per la Llengua presentarà en el Centre Excursionista de Terrassa la publicació "Amb el català, fem pinya", un recull d'experiències sobre el procés d'arrelament a la nostra societat, en el qual la llengua catalana hi ha tingut un paper vertebrador com a llengua pròpia del territori.

Fer de la llengua catalana l'eix vertebrador i el punt de trobada de la diversitat cultural i lingüística de la nostra societat és un dels objectius principals que la Plataforma per la Llengua treballa des de l'àmbit de l'arrelament lingüístic i cohesió social. En aquest sentit, des de l'ONG del català, treballem en l'edició i publicació de materials com "Amb el català, fem pinya!" que pretén destacar, a través de 14 entrevistes realitzades a persones de diferents municipis del domini lingüístic, el rol primordial que les associacions poden exercir com a espais informals d'aprenentatge de la llengua catalana i d'arrelament al país.

El dilluns 25 de juliol, a les set del vespre, presentarem la publicació "Amb el català, fem pinya" en el Centre Excursionista de Terrassa, amb la participació d'alguns dels testimonis d'aquest llibret: l'Al Ousseynou, nascut al Senegal, que viu a Terrassa i participa en l'associació de teatre Punt i Seguit; l'Abul Fazil, de Singapur, que viu a les Franqueses del Vallès, i que està a la Colla Sardanista Amunt9; i la Georgiana Ciupag, de Romania,  que actualment viu a Vilafranca del Penedès i participa en la Colla de grallers Si Fa Sol, toquem.

Des de la Plataforma per la Llengua us convidem a assistir-hi i conèixer aquesta publicació, que pretén destacar el rol primordial que les associacions. Espais que faciliten la igualtat d'oportunitats als qui han nascut fora del domini lingüístic, ja que la llengua pròpia s'adopta - o es consolida - d'una manera natural i espontània. Són espais que poden suplir determinades barreres amb què es troben sovint els aprenents (o potencials aprenents) de català a l'hora d'apropar-se a la llengua catalana o de posar-la en pràctica (barreres com l'hàbit de canviar de llengua dels catalanoparlants, la por de parlar malament la llengua, viure en un entorn fortament castellanitzat, etc.).

Parteja