Nòvas ← d’Autras notícias

Agendes escolars en català per a les escoles de la Franja

La Plataforma per la Llengua, amb la col·laboració del Moviment Franjolí per la Llengua, el Casal Jaume I de Fraga i l'associació de pares i mares Clarió del Matarranya, editem unes agendes escolars per al curs 2016-2017 dirigides als alumnes de primària i secundària de la Franja amb el suport de la Diputació de Lleida i amb edició de continguts i maquetació de l'Associació Agendes de la Terra.

Les agendes proposen continguts basats en diferents iniciatives socials, a més de posar en relleu diferents dates de l'àmbit lingüístic català i d'afavorir la inclusió de dades referencials de la Franja, com els mapes comarcals, referències a autors franjolins o la toponímia pròpia i correcta.

Amb aquest projecte ens marquem com a objectiu facilitar noves eines de normalització de la llengua pròpia a les comarques franjolines. Les entitats impulsores n'han començat el repartiment a les escoles de les comarques de la Franja i pel mes de setembre en preparen la presentació pública tant a Lleida com a Fraga.

A mitjans de setembre, es realitzarà la presentació oficial d'aquest material a Fraga i a Lleida.

Parteja