Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua es queixa a Antena 3 per una notícia malintencionada sobre l’ús del valencià

El programa informatiu Antena 3 Noticias del passat 4 de juny va emetre una informació sobre el que consideren una "polèmica" perquè la senyalització estigui en valencià a València, és a dir, en la llengua pròpia del País Valencià. En la mateixa informació s'hi va inserir un tall de veu d'una periodista valencianoparlant, Laura Herreras, que contestant en castellà va dir que "no em queda clar si puc passar amb el cotxe" davant de tres senyals de trànsit, amb els signes de la circulació i paraules escrites només en valencià, instal·lats al carrer Maria Cristina, a prop del Mercat Central de València.

Manuel Carceller, portaveu de la Plataforma per la Llengua al País Valencià, ha declarat que "tergiversar una informació i emetre-la de forma malintencionada també és una forma de censura i qüestiona els fonaments del periodisme i la deontologia de la cadena. Al programa Antena 3 Noticias s'ha presentat una informació manipulada i tendenciosa sobre un fet que és un pur acte de normalitat lingüística en l'ús del valencià". És per això que des de la Plataforma per la Llengua s'ha fet arribar una queixa a l'Oficina de l'espectador d'Antena 3.

El portaveu de l'ONG del català al País Valencià recorda que "des del 1983 el valencià és la llengua oficial per a l'administració pública, l'administració local i de les altres corporacions i institucions públiques". Segons Manuel Carceller, "durant els vint anys de govern del PP a l'Ajuntament de València, l'executiu espanyol ha amagat els flagrants incompliments de l'ús del valencià per part de l'administració. En canvi, ara reacciona contra el valencià, quan es vol avançar cap a un ús oficial, legal i necessari de la llengua pròpia en la societat".

Parteja