Nòvas ← d’Autras notícias

Les discriminacions lingüístiques de l’Estat espanyol arribaran dimecres al Parlament Europeu

Aquest dimecres 1 de juny, a les 12.00 hores, la directora de la Plataforma per la Llengua, Neus Mestres, participarà en la jornada sobre discriminacions lingüístiques a la Unió Europea que se celebrarà al Parlament Europeu, a Brussel·les. L'objectiu d'aquesta jornada és fer una recopilació de les discriminacions lingüístiques que existeixen a Europa que serveixi per fer-ne una denúncia conjunta davant les institucions de la UE.

Neus Mestres exposarà l'informe sobre discriminacions lingüístiques "Si me hablas en catalán se suspende el juicio" Els drets lingüístics en via morta. Estarà acompanyada de Marga Payola, representant de l'àrea internacional de l'ONG del català.

Aquesta intervenció es produirà dins de la taula rodona 'casos d'estudi sobre discriminació lingüística' que moderarà l'eurodiputada Marina Albiol, i en què també participaran membres de diverses entitats integrants de l'organització ELEN, com Alexis Quentin de l'Institut Estudis Occitans o Paul Bilbao-Sarria de Kontseilua, per exposar el cas del basc.

Aprofitant aquesta visita a Brussel·les la Plataforma per la Llengua també es reunirà amb eurodiputats i membres d'altres països europeus.

D'altra banda, el proper dijous 2 de juny, se celebrarà l'assemblea anual d'ELEN, on hi participarà la Plataforma per la Llengua com a entitat integrant.

Parteja