Nòvas ← d’Autras notícias

2a Terregada de jocs en català de Terrassa

Des del matí i fins a les vuit del vespre, la plaça del Vapor Ventalló va ser una gran ludoteca on tothom qui es va animar, sobretot nens i nenes, joves i famílies, va poder jugar a jocs que li eren coneguts, però també a jocs nous la mecànica dels quals ensenyaven monitors de STAS TARAT. Aquests monitors van dinamitzar durant tota la jornada aquest gran espai terrassenc per al joc en català.

Cal fer un esment important als responsables de Landròmina, sense els quals no hauria estat possible una jornada com aquesta. Des de contactar amb els creadors dels jocs fins a instal·lar una carpa a la plaça des d'on explicaven també el funcionament dels jocs, la seva col·laboració va ser intensa, sense oblidar que van ser els dissenyadors del cartell.
També hem de destacar la implicació i el suport de l'establiment Abacus, l'editorial Devir, la Federació Internacional d'Scrabble en català i Òmnium Cultural.
Durant tot el dia, els assistents van poder visitar la ludoteca de la Plataforma per la Llengua, veure la diversitat de jocs en llengua catalana i l'exposició del joc en català.
Vam gaudir de la presència de l'establiment Homoludicus Sabadell i de creadors de jocs, com el del "Joc de Terrassa", els del "Papilio", el de "Lord of de pigs" o el de "Som el que decidim". I, així mateix, els inventors dels jocs "Gaudim de Barcelona", "Guspira, el joc dels correfocs" i el del "Khepri". I l'autor de "Cartes Catalanes", que va presentar una mostra de xapes catalanes i altres articles relacionats amb l'ús del català. I vam gaudir, igualment, amb Pak, creador de "Crowdfunding". Tots ells i Alberto, creador d'un joc que encara és en la fase de prototip, però que aviat sortirà al mercat ,van presentar els seus jocs i ens van ensenyar a jugar-hi.
Monitors de l'Escola Vilamanyà, d'estètica, imatge i perruqueria, maquillaven els menuts que ho desitjaven.
Al migdia, a les 12 h, la visita institucional va adreçar unes paraules a la concurrència i presentà l'Enric Cervera, autor del "Joc de Terrassa", que va explicar els motius pels quals va crear aquest joc i en va dir el funcionament.
El regidor de Cultura, Jordi Flores, ens va visitar a la tarda i va parlar amb els creadors dels jocs. Es va interessar pels projectes que ja tenen editats i també pels futurs.
L'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, va visitar la "Terregada de Jocs" a la tarda, cap a les set, i es va interessar molt per l'esdeveniment, pels creadors i dissenyadors de jocs, i per tants jugadors i jugadores que a aquella hora eren a les taules, alienes a tot allò que no fos el joc en què participaven. Va parlar amb uns i altres i, també, amb els responsables de la "Terregada". L'alcalde va expressar la voluntat de potenciar aquesta activitat i ens va encoratjar a seguir treballant-hi a fi que creixi.

Parteja