Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua reivindica el dret d’estudiar en català dins la comunitat universitària

La Plataforma per la Llengua estrena el web estudiarencatala.cat, dirigit a tota la comunitat universitària per tal de conscienciar sobre els drets lingüístics tant a l'Administració com a la docència, la recerca i els programes d'intercanvi.

La Plataforma per la Llengua ha creat una nova pàgina web, estudiarencatala.cat, per tal de mostrar els drets dels estudiants, professors i treballadors de les universitats a aprendre, exercir les classes, que el personal universitat pugui atendre en català i, d'aquesta manera, posicionar la llengua catalana com a predominant en l'àmbit de l'educació.

A través d'un manifest, l'entitat posa per escrit totes les raons per les quals entre tots hauríem  de lluitar per tal de rebre l'educació en català. Aquest manifest es completa amb la incorporació d'alguns dels articles en els quals s'assegura el compliment de les lleis que regulen el català com a llengua pròpia de les universitats de Catalunya.

La Plataforma per la Llengua, amb la creació del web estudiarencatala.cat, pretén conscienciar sobretot els més joves i persuadir-los per tal que reivindiquin els seus drets i que lluitin per ells a l'hora de rebre les classes. Tal com es mostra en el manifest, el fet que es pugui demanar una regularització del català a les aules i que la nostra llengua tingui el lloc que li pertoca en el món de l'ensenyament és d'allò més normal.

L'entitat vol animar tothom qui vulgui lluitar pel català a les aules a adherir-se al manifest per donar-hi suport. A més a més, a través d'aquesta pàgina, tots els estudiants, professors i treballadors del món universitari que vegin vulnerats els seus drets lingüístics, tant a l'Administració com a la docència, a la recerca o als programes d'intercanvi, poden enviar una queixa a la Plataforma per la Llengua, que recollirà els casos i assessorarà els afectats sobre com actuar.

Els drets que es manifesten en el web estudiarencatala.cat són els següents:

1. Tinc el dret de poder cursar el meu GRAU, sigui quin sigui, en català
  2. Tinc el dret de tenir una oferta de MÀSTERS i POSTGRAUS en català comparable a la d'altres llengües
  3. Tinc el dret de saber amb anterioritat en quina llengua es farà cada assignatura i d'exigir al professor que la faci EN CATALÀ si així es comunica
  4. Tinc el dret d'exigir a la meva UNIVERSITAT que vetlli pels meus drets lingüístics
  5. Tinc el dret de rebre una ACOLLIDA LINGÜÍSTICA que em permeti seguir estudis en català
  6. Tinc el dret de queixar-me a l'ADMINISTRACIÓ si considero vulnerats els meus drets lingüístics
  7. Tinc el dret de VIURE i ESTUDIAR plenament EN CATALÀ!

Parteja