Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua i Wiccac volen comprar pernils Enrique Tomàs en català per Internet

Les dues entitats de defensa de la llengua han enviat una carta al conegut empresari badaloní per demanar-li que incorpori el català al web i a la botiga virtual de l'empresa. 52 de les 65 botigues d'Enrique Tomás es troben en territoris de parla catalana.

L'arribada de les botigues Enrique Tomás ha tingut un gran impacte i bona acollida en la societat catalana. L'empresa ha crescut en molt poc temps i ja són 50 les botigues que duen el nom de l'empresari badaloní només a l'àrea metropolitana de Barcelona. A més, la cadena ha revolucionat la relació del ciutadà amb el pernil amb l'impuls d'una nova cultura del tast i de l'obertura del museu Jamón Experience.

La relació de la marca Enrique Tomás amb la societat catalana també ha estat molt intensa i carregada d'una simbiosi magnífica, el pernil ibèric que ofereix l'empresa s'acompanya a les botigues d'excel·lents olis i vins catalans fent una oferta combinada d'alta qualitat per al consumidor.

La Plataforma per la Llengua i el WICCAC de foment del català han decidit proposar a l'empresari que faci un pas més en aquesta bona relació amb el consumidor i incorpori el català a la seva pàgina web. Actualment el web i la botiga virtual només són en castellà i anglès tot i que el 80% de les botigues es troben en territoris de parla catalana.
Segons diu la carta enviada, el web i la botiga virtual són els àmbits de relació amb el consumidor en què l'empresa d'ibèrics "ofereix menys qualitat en l'atenció en la llengua del consumidor catalanoparlant", atès que aquesta atenció de qualitat sí que està més implementada en les botigues (amb algun petit dèficit), el llibre La experiencia del jamón -que inclou mostres de cada pernil i està escrit en català i set idiomes més- i en l'impuls del museu Jamón Experience, que té el web i l'audioguia en català.
Les entitats de promoció de la llengua confien que la bona predisposició d'Enrique Tomás per millorar la seva química amb la societat catalana faran que ben aviat puguin anunciar millores en la implementació de serveis en català per part de l'empresa. De fet, molts membres de les entitats ja frisen per comprar el pernil ibèric d'Enrique Tomás en català per Internet.

Parteja