Nòvas ← d’Autras notícias

Retorn parcial de les emissions d’IB3 a Catalunya

La Plataforma per la Llengua celebra que IB3 es torni a emetre des d'aquest divendres a Catalunya, després de gairebé 4 anys en els que els espectadors catalans havien deixat de poder veure la televisió balear, però lamenta la falta de visionat de tots els continguts dels canals en català de les emissions d'IB3 a Catalunya.

La Plataforma per la Llengua celebra que IB3 es torni a emetre des d'aquest divendres a Catalunya, després de gairebé 4 anys en els que els espectadors catalans havien deixat de poder veure la televisió balear. Des de la Plataforma per la Llengua valorem positivament que es faci un pas endavant per reactivar l'acord de reciprocitat signat l'any 2009 pel Govern Balear i al Generalitat de Catalunya. Tanmateix, lamentem que aquestes emissions no es puguin rebre arreu del domini lingüístic i que només es puguin rebre, en el millor dels casos, els canals internacionals de les respectives cadenes (és a dir TV3Cat, i IB3Global) de manera que tota la resta de continguts no es poden visionar.

Des de la Plataforma per la Llengua treballarem perquè es reprengui la reciprocitat de les emissions dels tots els canals i ràdios en llengua catalana al conjunt dels territoris de parla catalana. En aquest sentit, una de les prioritats és exigir l'aplicació del conveni signat el 2013 entre la Generalitat de Catalunya i el Govern del País Valencià, per tal que sigui possible la reobertura del Canal 9 i que aquesta cadena es pugui veure a Catalunya i Tv3 al País Valencià.

Parteja