Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua entrega les adhesions a la campanya "Batega valencià" al govern de la Generalitat Valenciana

L'ONG del català demana al nou govern del País Valencià mesures per reforçar i millorar la situació de la llengua amb el suport de les més de 10.000 adhesions recollides al llarg de la campanya.

Aquesta setmana, la directora de la Plataforma per la Llengua, Neus Mestres, va trobar-se amb la vicepresidenta de la Generalitat Valenciana per fer-li entrega de les més de 10 mil adhesions recollides amb la campanya "Batega valencià" per reclamar al govern valencià que que la defensa de la llengua siga un dels punts claus de la seua política.
La Plataforma per la Llengua ha presentat a Mònica Oltra quatre mesures que considerem indispensables per a fer possible que poguem viure plenament en valencià:

1. NORMALITAT. Que esdevinga la llengua d'ús normal i general d'administracions.

2. GARANTIA. Que se'n garantisca l'ús per part dels parlants amb el "Deure de coneixement passiu de la llengua pròpia".

3. DISPONIBILITAT. En tots els àmbit no oficials, com el socioeconòmic, laboral, serveis, consum i oci.

4. MITJANS DE COMUNICACIÓ. Garantir els mitjans en valencià i la recepció de totes les emissions de la resta de l'àrea lingüística.

A més a més de la reunió amb Mònica Oltra, la directora de la Plataforma per la Llengua, acompanyada del representant de l'entitat al País Valencià, Manuel Carceller, i per un dels membres de la Junta Executiva, Francesc Marco, va reunir-se amb Ruben Trenzano, Director General de Política Lingüística a la Generalitat Valenciana, així com també van mantenir una trobada amb el president de les Corts Valencianes, Enric Morera, i amb la presidenta de la Comissió d'Educació i Cultura de les Corts Valencianes, Marián Campello.

Parteja