Nòvas ← d’Autras notícias

L’exposició “El català, al cinema” al Centre educatiu L'Alzina de Palau-solità i Plegamans

L'exposició "El català, al cinema" es troba durant tot aquest mes d'octubre al CE L'Alzina (Centre Educatiu de Justícia Juvenil), amb la finalitat de treballar el català com a llengua vehicular del centre i de cohesió social.

L'exposició "El català, al cinema" vol conscienciar al públic -en aquest cas els menors o joves del centre educatiu- sobre el nostre dret d'escollir la llengua al cinema; un dret que es troba clarament vulnerat per la flagrant desigualtat respecte a l'oferta de cinema en castellà. L'exposició pretén trencar tòpics basats en la idea que "el cinema en català no ven". S'ensenya, entre altres, com aquesta desigualtat no té tant a veure amb la falta de demanda com amb la manca persitent de títols doblats o subtitulats en català i, així mateix, les pitjors condicions (d'ubicació de les sales, de setmanes en cartellera, de menor difusió de les versions en català, etc) a les quals s'enfronta el cinema en la nostra llengua. Així, l'exposició esperona a el públic a exigir a la indústria del cinema, i especialment a les anomenades "majors" -les principals proveïdores de l'oferta cinematogràfica al nostre país-, que doblin i subtitulin en la nostra llengua. També ofereix recursos perquè el públic pugui reclamar
els seus drets en aquest àmbit.

"El català, al cinema" és una exposició itinerant. Si voleu més informació per portar l'exposició al vostre municipi, podeu escriure'ns en aquest correu electrònic: gponsa@plataforma-llengua.cat

Parteja