Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua es congratula del resultat de les eleccions valencianes i insta els partits que acaben configurant el futur govern a impulsar mesures pel valencià

La Plataforma per la Llengua País Valencià es congratula del resultat de les eleccions autonòmiques valencianes, pel gran augment de vots experimentat per les forces que s'han manifestat per la normalització del català. L'entitat valora molt positivament l'ampli suport expressat per les forces progressistes valencianes a impulsar mesures a favor del valencià. El delegat de Plataforma, Manuel Carceller, ha destacat el consens del PSPV-PSOE, Compromís i Podem, així com també d'Esquerra Unida, perquè la Generalitat Valenciana tinga un paper actiu en l'ús de  la llengua pròpia en la societat valenciana, tant en l'administració com en tots els àmbits públics.

La Plataforma per la Llengua recorda als partits que configuren el nou govern la necessitat de comptar, de nou, amb mitjans de comunicació públics i en valencià. Es considera prioritari que el futur Consell valencià recupere Radiotelevisió Valenciana, com a referent de comunicació plural i en valencià. Igualment, la Plataforma demana que les emissions de TV3 i de Catalunya Ràdio tornen a tot el territori del País Valencià, el més aviat possible i de manera estable i definitiva.

Durant la campanya electoral, la Plataforma per la Llengua va demanar a les forces polítiques prendre iniciatives a favor d'una societat unida per la llengua pròpia. Aquesta posició favorable s'ha manifestat en totes les entrevistes mantingudes amb els representants polítics. La Plataforma confia que la persona designada per a ocupar la presidència de la Generalitat Valenciana utilitze amb plena normalitat la llengua pròpia, per donar exemple a la ciutadania sobre el seu ús.

"El valencià és un element necessari per a la inclusió social -ha explicat Carceller-. A través de l'adopció de la llengua pròpia, podem facilitar el procés d'adaptació social de les persones nouvingudes".

Parteja