Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua demana la col·laboració ciutadana per promoure l'ús del català als municipis de Catalunya

Necessitem la teva ajuda! Entra al web www.estimoelcatalà.cat i envia el decàleg de propostes que hem elaborat per promoure i defensar la llengua catalana des dels ajuntaments. Demanem als partits polítics amb responsabilitats de govern després de les eleccions del 24 de maig que les apliquin!

Som al tram final de la campanya electoral per aquestes pròximes eleccions del 24 de maig. Per aquest motiu, i per reforçar la nostra proposta per defensar la llengua catalana des dels ens municipals, la Plataforma per la llengua ha posat en marxa una campanya per tal que els ciutadans dels diferents municipis de Catalunya, puguin sol·licitar als diferents partits polítics el compromís de defensar la llengua catalana en el cas que surtin elegits com a alcaldes o alcaldesses o acabin formant part dels equips de govern municipals. Els ciutadans poden participar a través de les xarxes socials o bé enviant-los un correu electrònic.

La Plataforma per la Llengua ha fet arribar als diferents partits que concorren a les eleccions municipals un decàleg de propostes perquè les apliquin si després de les eleccions tenen responsabilitats de govern en aquestes institucions. Aquestes propostes pretenen garantir que el català es promogui des dels ens locals (ajuntaments, consells comarcals, diputacions i organismes que en depenen) en tots aquells aspectes que depenguin de les seves competències i aprofitar les eleccions municipals del 24 de maig com una oportunitat d'iniciar una sèrie de canvis en la legislació que contribueixin a garantir els drets de les persones que volen fer servir el català arreu del territori.

A través del web estimoelcatalà.cat podreu enviar el decàleg als diferents partits polítics via Twitter o a través del correu electrònic. El web també inclou una senzilla enquesta per tal de copsar la vostra opinió sobre si el seu ajuntament promou prou el català o no.

Les 10 propostes sorgeixen de l'anàlisi de les polítiques que s'han realitzat aquest mandat en relació amb l'ús i la promoció de la llengua catalana i neixen del convenciment del paper decisiu que tenen els ens locals per fer respectar els drets lingüístics dels catalanoparlants. Malgrat que en alguns dels ens locals s'han realitzat accions, des de la Plataforma per la Llengua pensem que hi ha diversos aspectes en què hi ha molt de marge de millora. Els plantejaments recullen propostes que ens han fet arribar els nostres socis i col·laboradors al llarg d'aquesta legislatura i, en alguns casos, fruit de queixes per alguns dels aspectes de l'Administració local. El document s'estructura en 10 punts que podeu trobar seguint aquest enllaç.

Les nostres propostes tindran més força amb el teu suport, et necessitem!

Parteja