Tanmateix, la Plataforma per la Llengua també vol remarcar la manca d'informació de què disposen encara les botigues de les empreses de telefonia.
Malauradament, els establiments i serveis d'atenció al client de Vodafone, Movistar i Orange no informen ni tenen coneixement de les novetats ni tampoc de la incorporació del català en cada model de mòbil. D'aquesta manera, el client difícilment pot ésser coneixedor de la presència del català en els mòbils a l'hora d'adquirir un producte. Caldria que totes aquelles persones que realitzen un servei al client d'aquestes companyies estiguin plenament capacitades per informar amb precisió dels mòbils que incorporen el català.
Així mateix, des de l'organització es creu convenient que en els catàlegs i en les ofertes de terminals nous o intercanviables aquesta variable s'indiqui plenament, de manera que no hi hagi cap necessitat per part del client de fer la demanda, si no que la possibilitat d'adquirir un mòbil en català sigui evident en totes les informacions sobre terminals que realitzin les companyies.