Nòvas ← d’Autras notícias

L'escriptor i editor valencià Jesús Huguet, nou soci de Plataforma per la Llengua

Jesús Huguet Pascual, escriptor, editor i sociolingüista valencià, s'ha adherit com a soci a Plataforma per la Llengua. A més formarà part del Consell Consultiu de Plataforma per la Llengua al País Valencià.

Huguet és secretari executiu del Consell Valencià de Cultura des del 2002, un organisme assessor creat per la Generalitat Valenciana. Ha estat professor de la Universitat de València i d'altres d'internacionals, i també director del Servei de Publicacions i de Política Lingüística de la Generalitat Valenciana, durant el govern del president Joan Lerma. A les eleccions a les Corts Valencianes del 1995 fou elegit diputat per Castelló a les Corts Valencianes, dins la candidatura del PSPV-PSOE.

Com a escriptor, Jesús Huguet ha publicat diversos poemaris, assajos, estudis històrics i un rellevant estudi sociolingüístic sobre el País Valencià, editat en anglés: The Valencian community: economic development and linguistic uses.

Parteja