Nòvas ← d’Autras notícias

El català al centre educatiu de menors Can Llupià

El passat mes de desembre la Plataforma per la Llengua va començar a treballar un nou voluntariat perquè joves del centre educatiu de menors Can Llupià poguessin practicar el català

Des del febrer, dos joves de la Plataforma per la Llengua, l'Abdel i la Sara, participants també del voluntariat lingüístic juvenil, són els dinamitzadors de les activitats que cada dijous durant una hora i mitja es fan al Centre educatiu de menors Can Llupià. Quatre joves de 16 a 18 anys participen de les diferents activitats que entre totes decideixen perquè a través del català, puguin anar-se emancipant en els valors de respecte, solidaritat i treball en equip.

Gràcies a la col·laboració de l'empresa de joguines DEVIR, hem pogut gaudir de 4 jocs: " L'illa prohibida", "Inkognit" , " Love letter"i "Verbàlia", tots en català, per complementar les dinàmiques. L'empresa DEVIR i la Plataforma per la Llengua, ja fa temps que ens coordinem per aconseguir un objectiu comú: treballar perquè joves i infants puguin jugar en català. El joc, és una eina molt útil per fomentar el treball en equip, desenvolupar activitats cognitives i físiques i millorar la imaginació, l'estratègia i les habilitats socials.

Ens agrada que el català sigui arreu, també on les portes estan tancades... El català és una bona oportunitat per obrir-les i donar una empenta a la cohesió social. La llengua, no és només una manera de comunicar-nos sinó una forma de pensament que ens ajuda a conèixer-nos i entendre'ns millor.

Gràcies als professionals educatius de Can Llupià per donar-nos l'oportunitat de ser-hi!

Parteja