Nòvas ← d’Autras notícias

La Plataforma per la Llengua promou el joc en català a Tarragona

Arriben les festes de Nadal i, com cada any, volem sensibilitzar a la població sobre la necessitat i la importància que els jocs i joguines incorporin la nostra llengua. És per aquest motiu que la Plataforma per la Llengua, amb la col·laboració de la Diputació de Tarragona, ha fet arribar a una quarantena de poblacions de la província de Tarragona materials editats amb aquest objectiu.

Actualment, la situació de la llengua catalana en el sector del joc i el lleure és insignificant (menys d'un 8% de les joguines, per exemple, inclouen el català). Amb l'objectiu d'informar els pares i mares sobre aquesta situació i sensibilitzar-los sobre la importància que els jocs i joguines dels nens i nenes incorporin la llengua catalana, la Plataforma per la Llengua engega una campanya de sensibilització arreu del territori.

En aquest sentit, l'ONG del català ha fet arribar a una quarantena de poblacions de la província de Tarragona el tríptic "El català a les joguines", que explica com està la situació del català en les joguines i explica que a Catalunya hi ha una llei, el Codi de consum de Catalunya, que estableix que totes les dades obligatòries que conté un joc o una joguina cal que estiguin com a mínim en català. A més a més, també hem enviat la carta als Reis Mags d'Orient, material que editem anualment coincidint amb la celebració de la Festa per joc i el lleure en català.

Parteja