Nòvas ← d’Autras notícias

| Publicada per Voluntariat lingüístic juvenil

Rastres de Sàndal i el voluntariat lingüístic de la Plataforma per la Llengua

El dimecres 28 de gener, vam fer la primera activitat del 2015 amb tot el grup de voluntaris lingüístics juvenils! L'activitat escollida en aquesta ocasió va ser anar a veure la pel·lícula " Rastres de Sàndal", el darrer llargmetratge de Maria Ripoll guanyador del Premi Gaudí a la millor pel·lícula. Una producció catalana gravada entre Barcelona i Mumbai.

Més enllà de la història que narra el film, on cadascun de nosaltres pot trobar-hi els seus punts d'afinitat i inclús paral·lelismes, el fil argumental ens desvetlla alguna pregunta a l'aire. És el cas per exemple,  de l'interrogant que sorgeix a una de les protagonistes interpretada per l'actriu Aina Clotet, quan descobreix que és adoptada a la Índia per una família de Barcelona i que els seus pares adoptius havien mantingut aquest secret al llarg dels anys. L'interrogant ens fa revisar què és el que està bé i què és el que està malament, i si el que prevalen són les bones intencions tot i haver negat el coneixement a la veritat, o bé el proteccionisme paternalista de no provocar cap alteració a tot allò que és diferent. I per què sentim por a tot allò que trobem diferent?

Abans d'endinsar-nos a aquesta magnífica narració cinèfila, vam tenir la sort de poder conèixer de primera mà, l'experiència d'en Naqash. En Naqash, voluntari lingüístic de la Plataforma per la Llengua, va ser qui va fer de parella lingüística a en Naby Dakhly, un dels actors protagonistes. Gràcies a les seves trobades, en Naby va poder aprendre el català i conèixer els racons més entranyables i singulars del Raval i Ciutat Vella, on després tindríem la sort de veure'l a través de la pantalla. Experiències com la d'en Naqash i en Naby fan que tots els participants al programa puguin entendre de primera mà que aquesta por a la diferència només és provocada pel desconeixement i que, per tant, la millor manera de viure de manera cohesionada és trencant la ignorància i compartint les nostres diferències i també, tot allò comú. La novel·la homònima d'Asha Miró i Anna Soler-Pont ens  n'ha servit d'exemple.

Parteja